susenky

slogan

Jak vytvořit skvělý reklamní slogan: Tipy a inspirace od nejlepších

„Když ji miluješ, není co řešit.“, „Red Bull vám dává křídla.“ nebo „ I'm Lovin' It“ – tyto reklamní slogany se vryly do paměti nejednomu z nás. Jak ale takový chytlavý a úspěšný reklamní slogan vytvořit i pro vaši značku, produkt nebo službu? Zjistěte, jak při tvorbě takového hesla postupovat a inspirujte se doposud nejlepšími reklamními slogany. 

Jak vytvořit skvělý reklamní slogan? 

Správný slogan by měl v pár slovech vystihnout značku, být snadno zapamatovatelný, ale také zábavný nebo vtipný. Reklamní slogany se pak čas od času stávají populárními natolik, že si je každý vybaví při pomyšlení na danou značku. 

Slogan se vždy tvoří pro konkrétní značku nebo firmu a její cílové publikum, existují ale určitá pravidla, která mohou výrazně zvýšit úspěšnost. Při jeho tvorbě tak dbejte na to, aby byl: 

  • Krátký – měl by být stručný a přímočarý, aby rychle zaujal a lidé si ho zapamatovali. 
  • Relevantní i za několik let – při vymýšlení sloganu myslete na to, jak relevantní bude za rok, ale i 10 let. 
  • Srozumitelný a výstižný – bez nutnosti dodatečného vysvětlování. Lidé by měli ihned pochopit, co produkt, služba nebo značka nabízí a jaké mu přináší výhody. 
  • Přizpůsobený cílovému publiku – pokud se svojí značkou míříte na zahraniční trhy, ujistěte se, že slogan při překladu do jiných jazyků neztratí svou jedinečnost, nebo dokonce nezmění svůj význam. 
  • Upřímný – slogan by měl odrážet skutečné hodnoty a charakter značky. Upřímnost je klíčová pro budování důvěry se zákazníky. 
  • Zajímavý – upoutal pozornost zákazníků a nabídnul mu řešení jejich problé
  • Emotivní – zapůsobil na emoce a vyvolal pocit sounáležitosti. 

 

Jak při vymýšlení sloganu postupovat? 

Při tvorbě reklamního sloganu se řiďte následujícími doporučeními: 

  1. Sepište si nápady – sepište si vše, co chcete zákazníkům sdělit.  
  2. Zaměřte se na potřeby zákazníků – ukažte, že jim dokážete pomoct s jejich problémy a uspokojit jejich potřeby. 
  3. Buďte originální a pozitivní – buďte pozitivní a snažte se vystihnout, proč jste jedineční i proč právě vy jste tou správou volbou. 
  4. Objevujte skryté souvislosti – zakomponujte do sloganu hodnoty vaší značky, které jsou lidem blízké, a také něco, co znají z běžného života. 
  5. Jděte přímo k věci – použijte jen pár slov, buďte konkrétní a přímočaří. 
  6. Uvádějte jen pravdivé informace – nevytvářejte zavádějící slogan. Nedělejte ze sebe zkrátka někoho, kým nejste. 
  7. Dejte tomu čas – dejte nápadům volný průběh a nechte si na vymýšlení klidně několik týdnů. 

 

Příklady nejúspěšnějších a nejhorších reklamních sloganů 

Slogan může výrazně ovlivnit vnímání značky – ať už pozitivně, nebo negativně. Podívejte se na některé z nejúspěšnějších reklamních sloganů a také na pár ne tak zdařilých příkladů. 

Mezi nejlepší reklamní slogany patří: 

  • Nike: „Just Do It“ 
  • Coca-Cola: „Radost otevřít“ 
  • McDonald's: „I'm Lovin' It“ 
  • Red Bull: „Red Bull ti dává křídla“ 
  • Kofola: „Když ji miluješ, není co řešit“ 
  • Mattoni: „Mattoni už není“ 
  • Seznam: „Najdu tam, co neznám“ 
  • KFC: „Proklatě dobré kuře“ 
  • KitKat: „Dej si pauzu, dej si KitKat“ 
  • Snickers: „Když máš hlad, nejsi to ty“
  • Nespresso: „Nespresso, what else?“
  • Hera: „Pečení je radost. Hera je pečení“ 
  • Radegast: „Život je hořký. Bohudík“ 
  • Kooperativa: „Pro život, jaký je“ 
  • AirBank: „I banku můžete mít rádi“ 

A máme pro vás i příklady ne moc zdařilých sloganů: 

  • Urinal od Walmarku: Víc než brusinky 
  • Jablotron: Víc než alarm 
  • Prodejce náušnic Maria Trash: Něco pro každou dírku 
  • Construct: Víc než mechanické zabezpečení vozidel 

 

Myslíte si, že jste vymysleli skvělý slogan, který jen tak něco nepřekoná? Podívejte se na něj znovu z jiného úhlu pohledu. Dá se z něj nějaké slovo vyškrtnout? Nejde to vyjádřit jednodušeji? Zákazníkům nemusíte sdělit úplně všechno, spoustu věcí si dokážou domyslet.  

Skvěle vymyšlený reklamní slogan vám ale sám o sobě zákazníky nepřinese. Na internetu musíte být hlavně vidět. Pomozte tomu PPC reklamou, která je nejrozšířenější formou placené reklamy na internetu. Platíte totiž za skutečné interakce v podobě kliknutí, nikoli za samotné zobrazení reklamy. Zadáním PPC reklamy to ale nekončí – důležitá je také optimalizace PPC kampaní

 

Zdroj obrázku: Jacob Lund / stock.adobe.com